Välkommen du svarte

Det finns tyvärr inga bilder än men får jag lov och presentera Rönne Gårds nyaste kompanjon 12-åriga Opal Launcher som kommer skötas och ridas av en vän till mig. Han anlände igår och allting gick lugnt och fint till. Han och Prinsen har dock inte gjort upp riktigt än utan "Lillen" blir mest runtjagad av Prinsen som gör allt för att sätta honom på plats. De håller sig dock i skinnet och sparkas ingenting.
Bellan blev en självklar ledare så fort de fick lukta på varandra så hon står mest och tittar på när de andra hålls med dumheterna. Kul att det går så bra dock.

Idag har Bellan fått träna ordentligt. Först ett pass ute innehållande mest trav på varierad terräng, klättring upp och ner för backen två gånger och även lite galopp i 1,5 h och efter det följde vi med nykomlingen och hans matte ut på deras första tur. Dock gick den turen mest i skritt men också lite lugn trav. All träning är bra träning!
Turen med nykomlingen och hans matte gick väldigt bra. Det var deras första riktiga tur tillsammans och hans första tur i nya hemmet. Han var stencool och gick på utan problem. Testade dock sin matte några gånger men det kom han inte långt med innan han gav upp och snällt gjorde som hon sa. Hur som helst så tror jag det kommer bli kanon. 

Nu har vi tänt på grillen jag och min sambo. Det blir BBQ-marinerad entrecote med sallad och marinerade champinjoner till framför BB ikväll. För en gångs skull kör vi även på efterrätt; glass och jordgubbar. Sommarmat om något blir det ikväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0