Kaos

Jag har ingen aning om vad som hände med min blogg när vi var till Småland. Jag försökte publicera det inlägget om hotellet men på blogg.se appen stod det att det blev någonting fel och inte gick att publicera det. Sedan ser jag nu att det ändå publicerades fast inte ett utan tio stycken likadana inlägg. 
 
Jag kom för en stund sedan hem frn stallet. Red ut tillsammans med min brorsdotter Josefine som red Prinsen. Hon har också en blogg, klicka in till Jossan så får ni se. 
Det gick hur som helst bra att rida. Vi tog en rätt lång sväng idag och Prinsen galopperade som aldrig förr! 
 
Nu har hästarna det ganska gött i hagen på betet till skillnad från tidigare i veckan då de bara sprang och sprang. Det har sett ut så här de senaste dagarna då de stått nere i vinterhagen:
 
 
De har alltså stått i frigången hela dagarna för att slippa undan bromsarna och det är inte säkert att de fått mycket av vila då de förmodligen har ätit hela nätterna.
När jag och sambon var till Småland åkte vi ju till Ullared den dagen då vi skulle åka hem. Jag köpte då flugtäcken till alla hästarna och det märks verkligen hur mycket skillnade de gör för dem. Så idag flyttade jag och min brorsdotter över dem till betet där det inte finns något hus för hästarna att gå in i och ändå står de lugnt. Det satt till och med en hästbroms på Bellan förut som förmodligen febrils försökte bita henne men utan att lyckas. Jag stod där och viftade bort den och Bellan undrade mest vad i hela friden jag viftade efter. Så mycket berördes hon av bromsen. Skönt! Då kanske de kan få gå uppe på betet utan att springa halvt ihjäl sig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0