Förrymd

Nu undrar jag egentligen vad vi gjort för att förtjäna detta? Jag talar givetvis om vädret. Jag skrev någonting liknande för ett tag sedan men nu har det faktiskt eskalerat på riktigt. Det är regn varenda eviga dag och om det inte är regn så är det kallt eller blåser. Det var då längesedan jag var med om en sådan dålig sommar som vi har i år. Om jag ens har varit med om en så dålig förut.
För min del talar jag främst som ryttare och hästägare. Det finns ingenting varierat att göra. Antingen rida ut eller.. ja, rida ut. På gräset är det för surt, på ridbanan är det för surt och till och med i skogen vissa gånger. Jag kan inte träna varken dressyr eller hoppning någonstans nära. Det är i dessa situationer man önskar att man hade haft hästen på en anläggning med ridhus inpå knuten.
 


Detta är allt en finurlig utbrytarkung. När jag och Bellan kom tillbaka från våran skogstur står där en gammal herre vid namn Prinsen på fel sida av staketet. Opalen stod innanför och blängde på buffén som Prinsen huggit in på.
"Lilla" hästen hade alltså kravlat mellan två trådar på stängslet och tagit sig ut till gräset som var lite grönare på andra sidan. Det blev till att ta in Bellan och göra i ordning henne, släppa ut henne i hagen och sedan ta sig an Prinsen. Han kom lugnt och utan protester och förmodligen helt nöjd med att ha fått sig ett skrovmål.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0