Skogens guld

Första dagen på semestern började riktigt bra. Vaknade vid tio i förmiddags och undrade om jag hade försovit mig, om jag hade missat någonting eller om jag hade någonting speciellt att göra idag. Lugnade mig dock när jag kom på att jag inte hade några som helst obligationer idag och tvingade mig själv att somna om, bara för att jag kunde liksom. 

Vi hade riktig tur med vädret idag. När jag gick upp så regnade det men jag åt frukost och sedan drog jag till stallet ändå. Hade bestämt med min stallkompanjon och min brorsdotter att vi skulle dra ut allihopa och då tycker jag att vädret får kvitta. Vi kom dock undan och det började inte regna förrän vi kom tillbaka efter skogsturen. 
Det gick skitbra och det var riktigt kul att vara så många som vi var idag. Tror inte att alla hästarna har varit ute samtidigt någon gång. Brorsdottern fick till och med enkelt upp Prinsen i galopp flera gånger. Kul med tanke på att han inte har varit igång på så himla länge. 
 
Jag och sambon hann även med en skogspromenad ikväll. Han gillar dock inte att vara ute och plocka svamp. Därför tog jag för säkerhets skull med mig en påse ikväll om jag skulle råka snubbla över någon svamp och visst gjorde jag det. Letade inte direkt utan plockade det jag kom över på vägen och endast de allra finaste. Det jag fick med mig hem räcker åtminstone till kvällsmaten. Säsongens första kantareller för min del.
 
/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0