Bonus

Vi inledde semestern idag på allra bästa sätt. När jag kom hem från jobbet såg jag först och främst till att tvätta min bil. Jag har tänkt på det länge och passade på när jag verkligen hade tid. Därefter tog vi högtryckstvätten och styrde kossn mot lusthuset och gick lös på det och möblerna som stod där. Snacka om att det blev skillnad bara av att tvätta det! Allt det vita blev nästan vitt igen. Pyntade med lite omaka retrodynor jag tillfälligt lånat av min far, någar ljuslyktor samt en skitful vaxduk med savann-motiv. Inte den vackraste kombinationen men en klar förbättring och mysigt blev det.
 
Jag hann sedan dra till stallet för att rida en sväng. Tur var väl det. Bellan mår inte alls bra av alla dessa bromsar och allra värst är hästbromsen som verkar dras till henne. Hon var den enda hästen som var klibbig i pälsen av svett efter att ha försökt springa ifrån dem och hon sprang rätt ordentligt även när vi var där. 
När hästbromsen närmade sig Bellan började hon sparka och springa och där kommer jag, springandes efter henne och svingar ett dubbelvikt grimskaft ovanför rumpan på henne efter bromsen som flög runt. Hästen springer, dock inte ifrån mig, och jag efter. Måste ha sett kul ut utifrån då det förmodligen såg ut som att jag sprang efter Bellan och slog henne med grimskaftet och hon febrilt försökte komma undan mig. Så var dock inte fallet.
 
När vi drog ut till skogs tänkte vi, jag och vännen som hyr in sig hos mig, oss en lugn runda i mest skritt då Bellan har sprungit så i hagen. Tur var väl att det var vad vi väntade oss. Vid ett tillfälle tänkte vi ta en kort sträcka galopp men Bellan orkade inte ens det. Hon kämpade verkligen för att galoppera och då bestämde vi oss för skritt och kort, kort trav hemåt istället. Jag satte på Bellan ett täcke när vi kom tillbaka i hoppet om att hon ska få lite lugn och ro från bromsen och så ska jag köpa flugtäcken till hela högen när jag åker till Ullared på fredag.
 
Väl hemma kom två goda vänner över på grillkväll och sedan lite kortspel och skitsnack. Mycket, mycket trevligt och allt som allt en kanondag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0