Revolt!

Titta vad som damp ner i brevlådan idag. Ett efterlängtat paket då jag inte trodde att de skulle komma fram så fort. Beställde nämligen och insåg på bekräftelsen att det var min gamla adress. Jag sände direkt iväg ett mail till kundtjänst och förklarade läget. Jag fick svar på mindre än ett dygn och självklart hade de redan hunnit packa och skicka min order. När servicen är oklanderlig önskade man att den inte var det. 
Tack och lov kom paketet fram med bara några dagars fördröjning tack vare att posten förmodligen känner igen mitt namn då jag är den enda i sverige som har just min komposition av för- och efternamn plus att Askersund är ganska litet och därför inte fullt så många att dela ut post till. Hur som helst hade de bara strykit över adressen och kluddat dit min aktuella adress för hand på paketet.
 
Trevligt inför semestern va?
 
 
Det är alltså Hungerspelen trilogin. Har hört mycket positivt om dessa böcker och det ska bli mycket spännande att läsa dem utan att ha sett filmatiseringen av den första boken. 

Det har blivit hårdträning för mig och Bellan i helgen samt för våra vapendragare. Fredag, lördag och söndag ägnades åt långturer i skogen med varierande innehåll. I fredags körde vi en långtur innehållande nästan bara trav och galopp. I lördags knåpade vi ihop en ny skogssväng och testade på lite nya vägar. Det blev lite av varje men mycket skritt på skogsstig både uppför och nedför. I söndags körde vi en gammal goding med trav, galopp, klättring och skutt över diken.
Idag blev jag och Bellan däremot solo och passade då på att köra dressyr på gärdet och träna på våran "hemläxa" sedan dressyrträningen och sedan avslutade vi med korta joggingrundan i relativt samlad galopp men med genomströmning i hela kroppen. Ett kanonpass blev det verkligen och nöjd som tusan var jag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0