Transportera mera!

Äntligen tog vi oss i kragen och kom iväg med transport till stallet! Vi lånade transport av en vän och ålte för att lastträna Bellan. Hon är förmodligen en av världens mest envisa hästar men efter 1,5h avslutade vi och kände oss hyfsat nöjda.
Bellan är alltså inte rädd för transporten, hon är bara smart (dum?) nog att ha en egen vilja. Vi kom så långt att vi fick in henne i transporten några gånger innan hon tröttnade helt. Vi gav dock inte upp där utan fortsatte traggla tills hon började ge upp. När vi kände oss nöjda hade vi lyckats få in henne nästan helt och hållet i transporten och så pass att hon stod kvar utan att kasta sig bakåt på en gång. 
 
Nu däremot har jag lusläst blocket efter transporter. Detta fungerar ju inte om jag inte har en egen. Hur ska jag kunna få en svårlastad häst att bli lättlastad om jag inte kan traggla med henne regelbundet och utan att vara beroende av andra. Det gäller bara att hitta en fin transport som uppfyller de kraven jag har på både pris och funktioner. Jag har hitills hittat några som intresserar mig och har tagit kontakt med säljarna. Nu får jag vänta på svar och sedan forska lite djupare i det genom att åka och kolla på några stycken. 
 
Jag har dock hoppet uppe än. Det ska nog allt bli ordning på min pålla med!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0