Dressyrträning!

Idag var jag och Bellan på dressyrträning i Falla ridhus som jag tidigare nämnt. Tränaren hette Inga-Lill och är en auktoriserad dressyrtränare från Nora. Jag måste säga att hon var superbra! Verkligen bara fokus på det vi kan och nästa steg i våran utveckling. Mycket tips och feedback. Jag fick inte höra vad jag gjorde fel utan vad som var rätt och vad jag och Bellan kunde utveckla. Jag har aldrig känt mig så nöjd efter en träning som jag gjorde idag. 

Bellan som aldrig varit i ett ridhus var som en luftballong när vi först klev in. Jag satt av utanför för att leda henne in med tanke på att det var en helt ny miljö för henne. I början gick det inte ens att rida henne och hennes koncentration var någon helt annanstans och definitivt inte på mig. 
Efter några varv men Bellan för hand lyssnade hon riktigt bra och jag kunde sitta upp. Hon var spänd och tittig i början och det jag fick koncentrera mig på då var att få henne att skritta långsammare än hon ville och få henne eftergiven för mina hjälper och sluta fokusera sig på allting runt omkring. Till slut gav hon efter och mot mitten och slutet av träningen gick hon hur bra som helst! Det finns fortfarande mycket att jobba med men jag fick mycket feedback och beröm av tränaren för både Bellan och mig själv. 
Allt som allt kändes det hur bra som helst och den här tränaren är verkligen någon jag kommer fortsätta träna för. Tanken är att hon ska komma till Falla och hålla dressyrträning en gång i månaden och det är precis vad jag och Bellan behöver. 
Jag hoppas jag kan få med mig någon som tar lite kort nästa gång också.

Hovslagaren var även här idag men det finns det ingenting att säga om för det gick lika bra som alltid och resultatet blev lika bra som alltid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0