Ris!

Min kväll blev inte så tokig den heller. Jag och sambon passade på i det fina vädret att dra fram grillen och sedan äta ute. Även om det var en riktigt kvalmig värme så är jag glad att det är sommarvarmt och med lite solglimtar.
 
Efter maten åkte jag och stallpolaren till stallet och släppte ut hästarna. Döm om våran förvåning när vi insåg att grannens häst som våra har varit "barnvakt" åt helt plötsligt inte fanns någonstans. Hon hade alltså inte rymt utan blivit såld och utan att vi fått den informationen. Nu kan vi i alla fall byta hagar på våra hästar utan att pussla med en annan häst som ska gå i anslutning till våra. 
 
När jag kom hem drog jag ut till skogs. Jag var sugen på att gå ut och plocka blåbär hela dagen. Tydligen är jag inte speciellt rutinerad utan trampade ut iklädd t-shirt. Innan jag hade plockat så mycket som jag tänkt var jag helt sönderbiten och fick ge upp. Dessutom var det någon som hann före mig då det på många av de fins ställena jag sett redan var slutplockat. Fanns inte så mycket som ett blad på blåbärsriset en gång.
Min skogstur resulterade dock i en sjukt goda blåbärsrutor på den halvlitern blåbär jag fick med hem. De blev luftiga, lagom söta och inte alls för lite blåbär som jag trodde det skulle bli. På bilden ser det dock ut att vara väldigt lite men de har såklart sjunkit ner.
 
Innan plåten blev till rutor:
 
 
/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0