Sommarplåga

Idag blev det ingen ridning trots hyfsat väder. Hästarna var alldeles slöa. Förmodligen från att ha sprungit efter broms och rent överlag inte fått vara ifred. Jag stod och tittade på Bellan när jag kom till stallet. Hon stod och sparkade med bakbenen efter broms men istället för kraft som det brukar vara i sparkarna så gick benet i slowmotion. 
Vi tog in hästarna, ansade man och putsade lite på dem och sedan ställde vi in dem i boxarna tillsammans med lite hö och vatten. Hoppas att de kan slappna av och få sig lite vila nu när de får stå inne resten av dagen. Vi ska åka ut igen ikväll och släppa ut dem för natten.
 
Dagen har varit kanon. Precis så skön som en dag ska vara när man har semester. Jag vaknade vid tio och kände mig totalt utvilad. Gick då upp och körde en mil på min crosstrainer, bara för att jag hade lust, och sedan efter att jag duschat satte jag mig med en mugg kaffe framför mitt xbox. Helskön start på dagen!
 
 
/S
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0