Jumping flash

Fin dag idag. Den började med ett kort pass på jobbet. Slutade sedan klockan fyra och följde med några vänner och tog en kaffe på torget. Där bestämdes det att jag skulle få sällskap ut till stallet.

Vi byggde upp ett par hinder och vännen som följde med skulle både få rida Bellan och hoppa henne. Vännen kan alltså rida men det var längesedan hon hoppade och hon brukar rida halvblod med 20 m långa ben och en raket i röven.
Det var riktigt kul att se Bellan när jag stod på backen och såg på när någon annan red henne. Hon gick så fint trots att det var första gången på sju år som någon annan än jag red henne. Dessutom fick jag beröm för Bellan av vännen som provade henne och det är en riktig morot. När jag märker det själv och när även andra ser att jag har jobbat med henne får man sträcka på sig lite extra.

När vännen hade ridit fram henne var det min tur att sitta upp och hoppa lite. Började med ett kryss i trav och galopp som uppvärming och sedan gav vi oss på ett räcke. Där körde vi lite höjdhopp och Bellan var riktigt med på noterna faktiskt.
Hindret slutade på 1m och trots att vi rev på den höjden så var jag sp himla nöjd med Bellan. Hon hoppar och trots att hon blev osäker på hur hon skulle göra nör det blev högre och vi lade en galoppbom framför hindret så hoppade hon utan tvekan. Det gjorde att jag verkligen kunde skymta en träningstävling i sommar. 

Nu är siktet inställt på Pay and jump i slutet av Juli och så ska vi verkligen försöka göra oss tävlingsklara båda två. Då har vi verkligen nått en milstolpe.

Bild från idag, vännen som rider.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0