Stressig sits

Det är fortfarande full rulle i hagarna. Ston som brunstar och hästar som är helt besatta av varandra. Det blir förmodligen bättre och om det inte blir det finns det andra alternativ. Hästarna från mitt stall sköter sig mer eller mindre bäst av dem. Det är väl Prinsen som helt plötsligt kommit på att han och Bellan är oskiljaktiga och springer och skriker när jag tar up Bellan ut hagen. Det blir bättre det med, det är jag säker på. 
Med hästarna från mitt stall menar jag givetvis nykomlingen också även om han för tillfället övernattar i grannstallet som sällskap till deras pålle.

Jag tog ut Bellan för en joggingtur idag. Det var inga problem alls fram tills jag skulle sitta upp. Då kom hon på att om hon vinklar baken bort från mig så kan jag inte sitta upp på henne. Vi kunde gå runt i en ring hur länge som helst så jag pausade och tog mig ett snack med henne utanför stalldörren istället för att lugna henne lite. Det gick ju bra.
Till slut kom faktiskt vännen som har sin häst hos mig och skulle rida. Då fick jag hjälp av henne genom att hon stod placerad bredvid Bellan så hon inte kunde vinkla ut rumpan och jag kom upp på första försöket. Hon brukar inte vara så orolig och strulig men nu i och med situationen i hagen och att det är extra oroligt där just nu så får man ha överseende med att även hon blir lite extra orolig.

Jag är nöjd med både stalldagen och ridturen då jag lyckades behålla mitt lugn precis hela tiden. Annars stressar jag lätt upp mig när Bellan gör det och då blir vi som yra höns båda två. Som sagt så höll jag mig lugn och sansad hela tiden och vi hade allt som allt en trevlig middagstur tillsammans, jag och Bellan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0