Någonting bra

Det har varit en ordentlig helg. Jobb fredag-måndag, bara långa turer, tidiga mornar och en del sena kvällar. Det har hur som helst gått skitbra. Tack vare en sådan härlig och energigivande arbetsgrupp!

Nu har jag provat sadlarna jag lånade hem förra veckan några gånger och idag kom även två vänner ut för att ge deras utlåtande. Det är alltid bra med flera åsikter så man inte  blir hemmablind. Det var dock som vi redan trodde och som jag hoppades på. Den sadeln jag satt bäst i var även den som passade Bellan bäst så i morgon ska jag åka till Till Häst och lämna tillbaka de sadlarna som inte passade och sedan åka hem med den som passade.
Jag är alltså numera en Kieffer Isar AT rikare. Nöjd som tusan är jag!

Förra veckan jobbade jag och Bellan en hel del på banan hemma. Vi fick lite coaching av en vän i början av förra veckan och vi har spunnit vidare på det. Mycket samlade gångarter, sidvärtes rörelser, flytta undan för skänkel samt ställning och böjning inåt och utåt på volt. Det har gått bägtre och bättre för var pass och det senaste passet lade jag även in lite lägre hinder.
Jag ställde upp tre hinder på en stor volt och högst upp på volten galoppbommar. När vi hade ridit fram ordentligt och jag kände att Bellan lyssnade på säte, skänklar och tygeltag ordentligt började vi med galopp på volten och sedan lade vi in mer och mer allt eftersom. Vi började med galoppbommarna och sedan vartannat hinder tills vi kunde i samlad galopp med bjudning hoppa hela volten utan att falla in i den där hysteriska galoppen hon får till ibland.
Riktigt nöjd och stolt blev jag över henne när hon gick och lyssnade så fint! Vi gav oss sedan när det gick som bäst för att ha det positiva färskt i minnet.

Nu är det dags för sängen. Ska som sagt åka till Till Häst och vill få det gjort på förmiddagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0