Förändring

Jag vet inte vad det är som hänt eller vad det är som förändrats. Den senaste veckan eller nästan de senaste två veckorna har det gått så himla bra med Bellan. Hon är lugn i stallet. Hon följer mig vart jag än går när vi går till och från hagen. Trots att de andra skriker sig hesa i hagen står hon lugn, skriker inte och håller sig uppmärksam på mig. Det är så himla roligt och vi får väldigt bra stunder då vi är tillsammans. Samarbetet och tilliten mellan oss blir starkare när vi slipper trilskas med saker och bara får ha det bra.

Jag tog en sväng på gärdet i förmiddags och cantrade i trav och galopp. Det är lite mindre än 500 meter runt hela gärdet och vi körde två varv i vardera gångart och åt vardera håll. Blir ingen jätterunda men och köra 2 km i tempo är rätt så jobbigt för både mig och Bellan. För min del är det för att jag står i fältsits i sadeln hela tiden och får då arbeta med benen och balansen. 
Det var som alla andra turer den senaste tiden; lugnt, sansat men med motor. Nu är verkligen motivationen på topp och det är så kul det kan bli att rida!

I morgon åker jag på internat med jobbet. Vi är några stycken från blandade boenden och hemtjänstgrupper inom socialförvaltningen som åker. Det ska bli kul! Någonting annorlunda som bryter av vardagen lite. Sedan är det ganska intressant det vi ska bli utbildade och få föreläsning om. Däremot åker vi inte så långt bort men vad gör väl det?! Då slipper vi restid och har mer tid för annat. 
Jag kommer vara hemma efter kl 17 på torsdag denna vecka så det blir bara en dag. Det räcker faktiskt.

Nu blir det köttfärslimpa och färskpotatis innan jobbet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0