Där finns inget ont

Efter ridturen idag tillsammans med vännen och hennes coolinghäst fick jag den där ständigt återkommande tanken. Hästar, vilka magnifika djur och hur lyckligt lottad är jag inte som kan hantera och rida dem och som dessutom har två egna?!
Ibland när man är ute och rider får man den där fantastiska känslan att man faktiskt sitter på ett livs levande djur. Samarbetet mellan mig och djuret jag sitter på, det är egentligen ofattbart. Hästar är helt underbara djur!

I stallet, där kan man vara precis som man är. Det finns inga fördomar och ingen som kollar snett på en om man ser ut eller beter sig lite annorlunda. Hästar, de snackar inte skit om en och de säljer inte ut en till någon. De går inte bakom ens rygg, de är alltid trogna och de mest förlåtande av alla varelser. Det finns inga falska hästar så som det finns människor och det finns inte ett uns med elakhet i dem. 
I stallet där trivs jag bäst. I stallet där jag får vara mig själv.

Dagen har varit bra annars. Jag och sambon tog oss en roadtrip till Motala för att handla lite efter att ha hållits i trädgården på förmiddagen. Gräsklippning och rensande av brännässlor. Tomten ser ju rätt så rar ut nu när det börjar grönska och fruktträden står i blom. Härliga, härliga vår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0