Slöfredag

Nu har det varit dött här i några dagar. Faktum är att jag som har varit ledig inte har haft tid att varken blogga eller sitta vid datorn.
Sambon och jag hade lediga dagar tillsammans måndag och tisdag. Sedan jobbade han natt onsdag och torsdag och då passade jag på att hitta på grejer.

Jag har bland annat fikat med en god vän till långt in på nätterna två dagar i rad. Riktigt trevligt och skönt att umgås med någon man inte träffar var dag.
Jag har givetvis ridit en del i det fina vädret. Hon är fortfarande som förbytt och beter sig som en riktigt häst. En häst som går att rida och då även vid uteritterna. Finns inte så mycket mer att säga om det. Vi drog ut på den långa joggingrundan igår. Det är alltså ingen lång uteritt. Den tar runt en timme beroende på tempo och väglaget hela rundan runt är så bra att man kan hålla trav- och galoppintervaller hela vägen förutom ett par hundra meter asfalt som man får skritta förbi. Det är en bra konditionsrunda för både mig och pållan.

Idag slutade min ledighet och jag var tillbaka på jobbet igen. Det var skittungt och påminna sig om att nu var veckan över och nästa långa ledighet blir inte förrän i sommar. jag hade inte alls någon lust att ta mig till jobbet och speciellt inte då min motivation sjönk så pass när jag fick beskedet att jag skulle byta arbetsplats.
När jag väl hade kommit till jobbet hade jag nästan glömt hur glad ens arbetskamrater kan göra en bara av att vara som de är. De är verkligen en ljuspunkt under ens arbetsdag. Dagen blev inte heller ett dugg sämre när man kommer hem till vårdtagare som skiner upp när de ser vem som kommer och sedan undrar var man hållit hus. Jag trivs med mitt jobb som det är nu, verkligen! Det är bara en skam att jag förmodligen inte kommer få vara kvar där om sex veckor.
Mycket kan hända under dessa sex veckor men jag förväntar mig ingenting annat än att jag får flytta på mig.

Nu däremot blir det slapp och gos med sambo och katter denna fredagkväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0