Hopptävling hela dagen

Nu är jag hemma igen efter en heldag i Mariestad, hopptävling och ett halvhjärtat försök att vara hästskötare åt han som tävlade. Mycket fina hästan, duktiga hästar och duktiga ryttare. Självklart en hel del av motsatsen också.
Dagen slutade allt som allt med framgång. Han nollade alla klasser han red och tog dessutom hem en placering i den klassen som faktiskt hade placering som han red. Kanonbra tycker jag!

Nu har jag äntligen slagit ner röven i soffan och sitter nu och inväntar Big Brother. Ringde till min snälla snälla far förut och beklagade mig över att dagen har varit lång och att jag var helt slut och han kunde ta hand om mina hästar ikväll. Snacka om att det känns som en befrielse just ikväll. 

Det jag längtar efter och ser fram emot nu är när jag fått igång Bellan ordentligt och har en grundförutsättning att tävla henne lite. Givetvis är det mer än ridningen vi måste träna på men sitter det så kommer det andra också. Jag har turen att ha så bra vänner som ställer upp och vill hjälpa mig med min häst och det gör mig ännu mer motiverad. Nu du Bellan. 

För tillfället orkar jag inte mer än så här. Så, 'til next time.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0