Hemmakväll

Nu är jag precis hemkommen från jobbet. Tungt att jobba en fredagkväll före en ledig helg men det går när man kommer hem skapligt.
Jag har fixat till mig en tonfisksallad á la mig själv med isbergsallad, rödlök, körsbärstomater, gurka, saltgurka, salladsost och såklart tonfisk. Ska bänka mig framför tv:n nu en stund. Installatören kom idag och installerade våran parabol så nu äntligen har vi vettiga kanaler. Även om man inte kolla på tv så fruktansvärt mycket så saknar man att kunna zappa när man väl har tid att sätta sig. Vi beställde dessutom med inspelningsbar tv-box så ett par program som gick under tiden jag jobbade ikväll är nu inspelade och ska ses. Härligt värre!

Red en sväng på gärdet med Bellan idag. Antingen är det vårkänslor eller så har hon kommit till insikt om hur hon egentligen har betett sig. Det har gått så himla bra den senaste veckan och jag hoppas det håller i sig nu.
Värmde upp med volter, åttvolter och skänkelvikning. Lite lösgörande och för att försöka få sprutt i bakbenen. Avslutade därefter passet med en enklare dressyrövning:

Skänkelvikning diagonalt över banan, fatta galopp i hörnet och galoppera ett varv på volten, sakta av på kortsidan och trava långsidan och upprepa sedan i det nya varvet. 
Enkelt och bra.

Bjuder på en till bild från dressyrpasset här om dagen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0