Trubbel

Det har varit en dag utan dess like. Jag tror inte jag hunnit med så mycket på en dag på länge och ändå hade jag mer jag ville göra.
Började med ett kort pass på jobbet. Verkade kunna bli en tuff förmiddag på jobbet men som vi redde ut bra och allting flöt på kanon trots lite strul innan vi kom iväg. Skönt det men så är det ju när vi är proffs allihopa i verksamheten!

Efter jobbet hann jag med att greje lite hemma innan en vän kom över. Planterade om några krukväxter och planterade skott jag haft ett bra tag i vatten. Jag har länge gått och tittat på glaset och tänkt att jag behövde plantera dem men det har liksom aldrig blivit av. Jag har bara glömt bort eller inte haft tid, men idag så. Rensade även ogräs i rabatten ute vilket också var på tiden. Det blev ju faktiskt fint igen!

Vännen kom strax efter det och hade pizza med sig så det blev pizza och sedan ett par koppar kaffe innan vi gav oss iväg. Åkte ner på "stan" och för en gångs skull gick runt lite i de affärer vi har på torget. Blev ett nytt piercingsmycke rikare plus en ny snusnäsduk att ha som hårband då den rosa jag har hemma inte passar till min hårfärg och den röda är spårlöst försvunnen.
Vi tog oss även en fika med ett par andra vänner på ett café innan vi var nöjda och for hem.

Sist av allt idag åkte jag ut till stallet och mötte upp vännen som hyr in sin häst hos mig. När vi skulle flytta ner hästarna till våran hage gjorde Prinsen någonting som han absolut inte brukar göra. Han tränger sig fram mellan Bellan och staketet och så fort jag hakat av handtaget till grinden kör han rakt över mig och tränger sig ut ur hagen, springer några vändor och styr sedan kosen mot våran hage nere vid stallet.
Förmodligen är det så att situationen som varit med grannens häst nu ett tag att våra hästar har fått byta hage varje dag och inte fått den där tryggheten som är så viktig för Prinsen har gjort att han börjat stressa. Han ville givetvis till tryggheten i "sin egna" hage där han bott och gått i sju år och som han trivs i. Det slutade med att vi fick överlägga med grannen och helt enkelt ha kvar våra hästar i våran hage ett tag nu utan att flytta dem för Prinsens skull. Det är inte hans fel att han stressar upp sig och mår dåligt men tydligen går det inte att acceptera att han är en häst och hästar agerar impulsivt efter vad de känner. Så onödiga diskussioner och onödiga sura miner!

Efter det kalaset tog jag och vännen Bellan och Opalen och gjorde ordning dem i hagen för att hålla lugnet i flocken och det gick riktigt bra. Vi skulle därefter hoppträna med våra hästar.
Det gick bra mer eller mindre allting idag! Jag kände att jag inte hade så höga krav utan nöjde mig med att det blev hyfsat och att Bellan i alla fall försökte under uppvärmingen. Hon fick mycket beröm och jag behöll mitt glada humör och kände mig nöjd med det vi fick till. 
Efter en stunds hoppande på volt avslutade vi med höjdhoppning, idag igen. Ja det går inte att motstå eftersom det är så kul och idag var det bara en liten stund och inte hela passet.
Vi gav oss på hindret och vännen höjde allt eftersom vi klarade av höjden och vi avslutade med att segla över 1m med god marginal.. eller? Vi hade räknat fel på höjden så idag krossade vi vårat rekord och hoppade felfritt, utan att riva, hela 1,10m!

Min duktiga, duktiga häst! Dock så hade vi som vanligt inte kameran med oss men nästa gång ska vi knäppa lite bilder. Både kul och ha och dessutom nyttigt och se.

Kvällen är dock kommen nu och jag har en dags jobb kvar innan jag får ta helg så nu är det dags att knäppa av och krypa under täcket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0