Sommaren är kort

I veckan som varit var jag på internat med jobbet. Jag har faktiskt ingenting att klaga på när det gäller dessa två dagar. Maten var underbar, fantastiska kollegor och en jättebra föreläsare. Rummet var i det minsta laget men jag som aldrig sovit på ett hotell sådär klagar absolut inte. Jag hade en säng, en tv och ett eget badrum med toalett och dusch. Precis vad som krävs för en natts vistelse.

Jag är lite less på det här vädret. Det är kallt och idag har det blåst höststormar nästan. Träningen med Bellan blir därmed lidande. Igår regnade det merdelen av dagen och jag hann inte rida mellan skurarna. Idag stack vi ut en sväng men det blev ju som det blev eftersom det blåser så. En häst är ju alltså ett flyktdjur och finns det någonting som uppfattas som hotande slänger de i högsta växeln och far runt och idag uppfattades även svajande högt gräs som livsfara. Inte nog med blåsten, det var även cykelrundan Åsaflåset idag så där vi var kom det med jämna mellanrum cyklister med gula västar på sig som även dom var hästätande.
Vi fick till några rundor på gärdet i alla fall men jag vill träna ordentligt. Hon börjar tack vare gräset runda till sig igen så därför får inte träningen bli släpande. Speciellt inte eftersom jag fått henne så himla fin i kroppen. 

Hur som helst tar vi nya tag i morgon då vi ska rida med en vän. Tänkte att vi skulle slå upp några hinder och hoppträna ordentligt. Såvida det inte blåser som idag förstås.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0