Roadtrip

Det har varit hektiska dagar. Igår åkte jag och sambon ca. 30 mil enkel resa för att hämta hem en växellåda till hans Mustang. Det var en lång resa, dyrt blev det och dessutom var det min enda lediga dag denna vecka. Vad gör man väl inte för att vara sällskapsdam? Inte skulle jag låta honom åka själv. Däremot kan jag inte förstå hur slut man blir av att bara sitta i en bil halva dagen. Hur som helst så blev jag helt slut och direkt när vi kom hem åkte jag till stallet för att motionera hästen.

Bellan var fin igår. Vi körde ett pass markabtete och körde en övning som kallas Kyras fyrkant. Man gör så att man rider på en fyrkant strax innanför spåret och innan varje hörn gör man halt, vänder sedan för innerskänkeln en sk. framdelsvändning ett kvarts varv och sedan framåt. 
Denna övning kan man göra i alla gångarter men framdelsvändningen måste alltid ske antingen i skritt eller från stillastående. En mycket bra övning för lydnad och lyhördhet. Vi två började givetvis i skritt några varv åt båda hållen och lade sedan in trav mellan varje hörn. Första varven i trav höll vi mer som uppvärming men ganska fri form och bara försöka få henne uppmärksam på mig och få igång bakbenen. Innan vi körde vidare varvade vi övningen med lite trav på mittvolten rättställd, rakställd och utåtställd och efter det lite galopp åt båda hållen. Sedan gick vi tillbaka till Kyras fyrkant och där ställde jag mer krav. Snabbare reaktioner och övergångar samt att ha henne mellan hand och skänkel i stadig form. Det gick riktigt bra på slutet och hon fattade vinken bra. Så klart tyckte hon nog att det var riktigt kul i och med att hon fick så tydlig beröm när hon gjort rätt och ju mer beröm hon fick desto bättre gick det. Så, riktigt nöjd med det ridpasset!

Som jag skrev i förra inlägget för några dagar sedan så kraschade jag min mobil på midsommarafton. Jag hade mobilen i byxfickan och skulle över ett staket och kom väl emot mobilen på fel ställe så glaset sprack. I och med att det är härdat glas så spricker mer eller mindre hela rutan även om det från början bara är en liten liten spricka. 
Hur som helst så har jag lagat mobilen och passade då även på att göra den mer personlig och spexa till det lite.
För framsidan lämnade jag in mobilen till en kille som byter LCD, hemknappen och rubbet. Kände att det var säkrast än att göra det själv. Då passade jag även på att byta färg från svart till vit. Baksidan fick vi hem på posten idag och bytte då färg från svart till rosa.
Så här ser den numera ut; 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0