Nyskapande

Vilken dag det blev idag. Full fart hela dagen och ett bättre sätt kan man ändå inte avsluta en ledig helg på. 
Det första jag gjorde idag var såklart att vakna till liv framför en runda Diablo lll. Givetvis var inte tanken att jag skulle sitta med det hela dagen så vid lunch gick jag ut och tvättade min bil Välbehövligt må jag säga. Visserligen har regnet som varit sköljt av den så den var inte så synbart smutsig men det var längesedan jag tvättade den ordentligt. Jäklar vad den blev blank och fin när jag var färdig!

Strax efter tvätten kom en vän förbi på en kopp kaffe och vi beslöt oss för att åka och äta. Först var det Laxå som var tanken men så kom vi yxskaft på att vi skulle ta genvägen till Brändåsen. Ja genvägen, även kallad E20, var längre än åtminstone en av oss hade tänkt. Det spelade ingen roll. Med bra sällskap går en bilresa alltid fort.

Väl hemma igen åkte jag till stallet. Hade inte jättegott om tid men jag satte igång och slå i stolp och sätta fast tråd. Med andra ord hängnade jag äntligen in "ridbanan" så nu är det en riktig ridbana! Det blev hur bra som helst och för att inviga den slog jag upp några hinder och hopptränade med Bellan idag. 
Det gick verkligen hur bra som helst och vi avslutade hela träningen med att hoppa en liten bana på 80cm. Inte det högsta vi hoppat men vi ska framför allt klara av att hoppa en bana kontrollerat, utan större misstag innan vi kan säga att vi behärskar den höjden. 
Visst kan vi hoppa 1m, men vi behärskar bara 80cm helt och hållet än. Nästa delmål blir att behärska 90cm.

Till pay and jump- tävlingen vi ska vara med på i sommar planerar jag att vi ska rida 80cm och 90cm. Fram tills dess måste vi träna ordentligt, inte bara höjden och hoppning, utan verkligen träna. Vi är på god väg och vi kämpar på båda två som bara den. Denna vecka till exempel har jag ridit 6 dagar i rad så i morgon blir det vila, på tisdag korta joggingrundan och på onsdag dressyr på nygamla banan. Resten av veckan har jag inte planerat än. Det visar sig.

Nu däremot ska jag ösa lite Diablo innan det är sängdags.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0