Klumpfot

Härligt väder vi haft i helgen.. bitvis. Vi struntade i allt vad väder heter igår och åkte in till marieberg, jag och en vän. Jag behövde köpa benskydd till Bellan då hon är en klumpfot och har lyckats sparka sig själv både en och två gånger på benen. En gång fick hon in en ordentlig träff som har lämnat ett överben på ena skenbenet. Ett överben är alltså när benhinnan blir skadad, ofta när hästen sparkar till sig själv, och det bildas en knöl på skelettet. Sådana knölar kan man motverka med benskydd.
Nu när vi även hoppas högre är det också viktigt med benskydd just för att undvika spark- och trampskador.
Vi handlade även lite annat på Marieberg och allt som allt var det en kanontrevlig dag!

Tacka vet jag skattepengarna i alla fall. Annars hade inte plånboken tyckt lika mycket om denna tripp. Jag fick nämligen fakturan från veterinären i veckan 2,5 månad senare och det är då inte billigt. Det kostar dessutom mer att ringa ut dem är själva arbetet de gör. Helt makalöst, men de måste väl leva de med. Får trösta mig med att vaccination bara är en gång om året och konturdiagrammet han gjorde på Prinsen bara är en gång i hela hans liv. 

Idag blir det en slapp dag fram till eftermiddagen/kvällen någon gång. Då ska jag iväg och rida, min sambo kommer hem efter det och sist av allt kommer ett par vänner hit på fika.
Fram tills dess ska jag spela lite, givetvis, städa klart det jag inte hann igår och sedan visar det sig med tiden vad jag ska göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0