Katten också!


Man ska helt enkelt aldrig lita på en katt som är trängd eller rädd oavsett hur väl man tror att man känner katten. Det kunde ha gått mycket värre och jag kunde ha blivit av med ett öga eller två. Lyckligtvis slutade det bara så här:



Det gick helt enkelt till så att Zelda blev rädd för en hund och jag min dumma jäkel skulle ta in henne. Då går hon istället till attack mot mig och boxar mitt huvut ett antal gånger med sina klor. Så mycket fick jag för att jag alltid påstått att mina katter är så snälla och aldrig gör en människa illa. Givetvis var det jag som var dum och inte trodde hon skulle attackera mig trots att hon var livrädd. Det är inte hennes fel utan helt och hållet mitt.

Efter det äventyret gick jag och vännen ut med hennes hund på en mycket bra skogspromenad. Jag har inte hunnit utforska skogarna bakon stadskvarn än och vägarna man kan gå så idag lärde jag mig en riktigt bra runda. Att det sedan regnade spelade faktiskt ingen roll. 

Det har varit en tuff helg för min del. Den började med att jag dels kraschade min mobil i fredags så att jag blir tvungen att åka in och byta display på den i morgon. Den är så att säga i tusen bitar.
Plus att jag blev sargad av min egna katt idag. Vad har återstoden av helgen att erbjuda i form av olycka tro?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0