Besiktad och godkänd

Idag var jag på besiktning.. av mig själv, inte bilen. Givetvis så är jag ung och bör inte ha några större krämpor eller dåliga värden av någonting men jag tyckte att det kunde vara kul och gå, när det erbjuds. Framför allt tyckte jag det var bra att jag gick eftersom han lyfte fram allting som var bra och att jag även fick se på papper att jag mår bra och är vid god hälsa.
Blodtryck, blodsocker och kolesterol var jättebra allting och som sagt, i min ålder bör det vara bra. Det som däremot gav mig en riktig klapp på axeln var min kondition. Jag var tveksam till konditionstestet och sa det att jag trodde att jag hade dålig kondition men han övertalade mig. Vilket var bra då det visade sig att jag ligger över medel och näst högst på listan för min ålderskategori i syreupptagningsförmåga, alltså kondition. Ridningen gör uppenbarligen sitt ändå! 
Det var dessutom härligt att höra att han inte tyckte att jag behövde träna mera eller göra någonting annorlunda över huvud taget utan min ridning och mitt hästintresse räcker gott och väl som motion eftersom jag gör det regelbundet minst fem dagar i veckan.

På tal om ridning så går det bra med Bellan så där finns inte mycket att uppdatera er om. Dock har sommarsymtomen börjat visa sig i form av exploderande mage både storleksmässigt och produktionsmässigt då hon ser ut som en luftballong och häver ur sig koblajor. Sommaren här väl härlig!
Nej, skämt å sido så är det här den allra bästa tiden nu och hennes sommarmage kommer antagligen minska med takt att gräset minskar i både kvalitet och kvantitet ute på betet. Hon går ju trots allt i hårdträning än. Igår red vi till exempel 10 varv á 400 meter i tempo. 4 varv i trav och 6 varv i galopp. Sådant arbete varvat med uteritter, markarbete samt hoppträning anser jag vara ett varierat träningsschema och det börjar ge resultat i form av kondition och även styrka sakta men säkert.

Nu blev det dags att somna för natten. Ett pass 7-16 i morgon och sedan helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0