Skytteltrafik

Nu har mobilappen till blogg.se inte fungerat på väldigt länge och jag har en del bilder jag vill dela med mig av. Det är alldeles för omständigt att lägga in bilderna på datorn så jag väntar istället på att appen ska börja fungera.

Hovlagaren var ute ikväll och slog dit Bellans tappsko. Han kommer på fredag igen och ska verka/sko alla hästar då han inte hade tid med det idag. Det verkar vara slitigt att vara hovslagare. Telefonen ringer om jobb nästan varje gång han är hemma och skor hästarna. Han har till och med fått reducera antalet kunder och avsatt bestämda veckodagar då han skor just för att det är så tjockt med jobb. Jag är bara så himla tacksam att han fortfarande har tid att sko mina då det är en helt suverän hovslagare med enorm kunskap och skicklighet!

Efter att Bellan fått tillbaka sin sko stack jag och vännen ut på en långtur med tempo till Spånbrokällan, över skogen, förbi lerbäck och sedan hemåt via den vägen jag kallar korta joggingrundan. Allt som allt 1 timmes uteritt med trav, galopp, skogsstig och några riktigt branta backar. En skitbra runda tycker jag!
 
I morgon är det jobb igen. Dock kväll så jag tänkte masa mig upp hyfsat tidigt så jag hinner dra igenom ett pass markarbete med Bellan innan jobbet. Jag måste dessutom till min syster och hennes mans katter och klappa lite samt mata dem. De har varit utomlands i 2,5 veckor och kommer hem på lördag. Snacka om att jag har åkt skytteltrafik mellan Askersund och Åsbro under tiden för att sköta om deras katter. Tjänster och gentjänster givetvis.

Nu - Diaoblo lll en liten stund


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0