Plågoris

Bellan har gått och tappat en sko. Inte direkt tappat med nästan. En flik av hoven är borta så två sömmar har lossnat och skon sitter väldigt lös. Hovslagaren kommer i morgon och åtgärdar Bellans hov men tills dess kan jag inte rida. 
Jag tog Prinsen på en kort skogstur idag istället. Han var lite spänd när vi skulle iväg men det är ingenting konstigt då det var längesedan han var med ut och flera år sedan han blev riden på i skogen utan sällskap. Annars gick det bra så fort vi kom igång. Han var dock lite ömfotad på grusväg då han går oskodd men vi red mest i skogen och annars knallade vi i vägkanten.
När vi kom hem igen blev det mycket beröm och man såg att han tyckte det var skönt att få komma ut lite. Stod helt lugn i stallet och såg nästan helt slut ut. Självklart fick huvudet arbeta och han blev trött av det, inte av fysiskt arbete då vi bara red lugnt i skritt och lite trav.

Igår var jag hos en vän som fyllde år och därför kunde jag inte rida Bellan då heller eftersom jag skulle jobba kväll efter kalaset. Vännen hade dukat upp så fint med kakor, cupcakes och tårta och allting gick i rosa nyanser. Jättefint, jättegott och jättetrevligt att kalasa lite hos en gammal god vän.

Denna vecka blir fullspäckad. Bellan måste gå i hårdträning då hon stått i två dagar. Visserligen red vi fem dagar förra veckan och rätt så ordentliga pass men ska vi få bukt på gräsmagen som bara har exploderat sedan hon gick på bete så måste vi sätta fart nu.
Resten av veckan kommer gå åt till jobb och den lilla tid som blir över kommer förmodligen gå åt den med. Ingen rast och ingen ro men det är väl det som är meningen. Inte vill jag bli helt förslappad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0