Hoppträning

Idag var det hoppträning på agendan för mig och Bellan. Det gick väl sådär men jag kan inte begära mer med tanke på att det både var varmt och klibbigt och mycket bromsar och flugor på banan. Vi konventrerade oss inte på höjden idag utan mer att få igång henne och aktivera bakbenen. Det gick väl sådär. Hon kändes loj och seg men som sagt, det berodde mycket på yttre omständigheter. 
Det blev även några bilder knäppta av en vän. Inga bra bilder men hur lätt är det egentligen att ta kort på någon som "flyger" till häst över ett hinder i en skaplig fart?! Inte lätt alls skulle jag vilja säga.

Min egna teknik över hindrena måste övas på och det vet jag om. Bellan har heller ingen hoppteknik över huvud taget utan hoppar på ren vilja och det räcker långt vill jag lova! Åtminstone tillräckligt långt för mig.



Som sagt, jag är mycket väl medveten om vad vi måste träna på och det jag inte vet får en tränare tala om. 

På tisdag har jag anmält mig och Bellan till en dressyrträning för en elitryttare som kommer till Falla ridhus. Känns lite smånervigt eftersom vi aldrig tränat dressyr för någon och speciellt inte för någon så duktig. Hon ser dock våra tillgångar och brister och utgår från det och dressyr är verkligen någonting vi måste träna på för att hoppningen ska kunna bli bättre också. 
Jag har absolut inte för avsikt avv tävla dressyr med henne i framtiden men som sagt, träna behöver vi!

Jag längtar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0