Vinteryra

Just nu finns det ingenting intressant och blogga om. I och med att jag och sambon måste dela på hans bil så hinner jag ofta bara till stallet för att mata hästarna, ta ner hö för ett dygn och mocka. Det är skittråkigt!
Jag får åtminstone träffa hästarna en stund varje dag men jag vill ju komma igång med igångsättningen av Bellan nu såhär efter en lång vintervila.
Idag har det kommit lite snö också vilket gör det lättare att hitta någonstans att rida, om snön fpr ligga kvar vill säga. Det blir nog gärdet en hel del framöver. Mycket också eftersom jag inte har någon lust att gå med Bellan flera kilometer om hon stressar upp på hemvägen.
Det är ju så att om Bellan börjar stressa upp sig och vilja rusa hemåt, då får man henne välsigt sällan lugn igen. Då istället för att sitta och försöka arbeta henne för att få henne på andra tankar är det bättre att jag sitter av och leder henne. Det gör henne mycket lugnare. Åtminstone tills vi kommer igång med träningen ordentligt. Ju mer jag kommer rida henne, desto mer ridbar kommer hon vara framöver.

Nu ska jag väcka sambon som fyller år idag. Jag jobbade till 12 idag och börjar 16 igen så på mina timmar har jag stått och bakat mina maraboumuffins som han gillar. Han har ju sovit i och med att han jobbade natt igår så jag har haft gott om tid på mig att baka dem utan att han märkt.

Så, nu blir det muffins på sängen för födelsedagsplutten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0