Shopping

Dra på trissor, jag fick hämta hem min bil igår lagad och klar. Det tackar jag för men jag tackar inte för de 3000 kr jag blev fattigare. Att det ska vara så jävla dyrt och lämna in bilen på verkstad. Det lär ju inte minska med jobb för dem direkt. Att bildelar är dyrt, det vet jag, men slangen han bytta kostade 700 kr. Utöver det var det arbetskostnaden och en jävla massa moms som gjorde att priset stack iväg.

Hur som helst så har jag min bil hemma nu. Jag var iväg till Marieberg på förmiddagen idag för att shoppa present till sambon. Passade givetvis på att springa in på Hööks en sväng och fick med mig lite godsaker ut. Mitt stämpelkort sedan tidigare var fullt så jag fick dessutom 150 kr rabatt på det jag handlade idag.
Stannade på Statoil här i Askersund på hemvägen och bokade tid på självtvätten. Bilen såg ju inte rolig ut efter att ha stått ute, full med salt i tre veckor. Fick nästan lite ångest när jag tittade på den i dagsljuset idag, men nu känns det helt okej igen efter en rengöring med avfettning och tvätt därefter.

Nu håller jag på och bakar muffins till fikat som blir om ett par timmar. Sambons släkt kommer och har lite födelsedagsfika för mig och sambon. I morgon och det min släkts tur.

Lite bild på dagens inköp;



* Hästgodis Happyday 1kg äpple- och kanelsmak   49kr
* Hästgodis Happyday 1kg classic   49kr
* Tredelat eggbett   279kr
* GM shabrak, vårens nyhet    229kr


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0