Svar på kommentar

Svar på Jossans kommentar: Hej, hur lägger man in en header på blogg.se?
Jag har ju skaffat mig en blogg på blogg.se också nu:)



Jag hoppas ni förstår min grekiska här nu för det fionns säkert flera som undrar hur man egentligen gör.

Man börjar givetvis med att skapa sin header i paint, photoshop eller liknande program. Gör man den i photoshop måste man vara noga med att spara bilden som en jpg/jpeg och inte som en photoshop img fil.

Ladda upp din färdiga header i ditt arkiv på blogg.se under bilder, givetvis. Sedan klickar du in dig på bilden tills du får den i full storlek och kopierar bildadressen.



Gå vidare till fliken design på din blogg. Har du inte valt hur du vill att din blogg ska se ut än så väljer du design här och sedan går du in på fliken redigera stilmall.
Där finns ett stycke (gäller inte alla blogg.se designer) som heter #Header. Där klistrar du in din bildadress så det ser ut så här;





Förhandsgranska och se så headern fick rätt storlek tillsammans med din andra design. Var den för stor eller för liten kan man redigera det genom att gå tillbaka till stilmallen och ändra antalet pixlar i texten under #Header-stycket.





Hoppas det fungerade för de som provat att följa mina anvisningar. Kom tillbaka till mig med frågor om det finns några. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0