Översittarna

Jag har haft en väldigt intressant dag på jobbet. Jag täckte upp tillsammans med en annan tjej i en av de andra grupperna. Då fick jag se en annan del av Åmmeberg.
Där fanns sommarstugeområden. Ungefär som Askersunds lingon- och blåbärsområde. Hus som stod tätt, tätt ihop så man tydligt skulle kunna se genom fönstret om en granne fått en finne.
Det som var så bisarrt vad att en av de där stugorna idag kostade 3 miljoner kronor, för 30 kvadratmeter! Det låg fint vid vattnet och hade golfbanan runt knuten, men 3 miljoner kronor?!

Det är inte klokt vad folk lägger pengar på. Jag är till viss del avundsjuk på de som har så mycket pengar att de kan lägga 3 miljoner kronor på en sommarstuga på 30 kvadramteter, det erkänner jag. Däremot om jag hade det så väl ställt hade jag aldrig lagt pengarna på någonting så idiotiskt.
Golf kanske är deras livs intresse och de kanske tycker att sommarlivet på landet är underbart, men ännu en gång, så mycket pengar? En del har verkligen alldeles för mycket pengar att röra sig med.
Jag är inte högutbildad och jag har inget "fint" jobb, men jag sliter tamigfan lika mycket i mitt arbete som de gör i sitt!

Lite bitterhet såhär på kvällen gör en gott, eller hur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0