Middag!

Dags att äta middag. Eftersom sambon åker till jobbet nu och jag precis kom hem så blir det ingenting avancerat för min del. Chickenbits, lite makaroner och kokt broccoli duger alldeles utmärkt.

Var till stallet en sväng direkt efter jobbet. Matade hästarna och gjorde i ordning i stallet. Eftersom min bil fortfarande är på verkstad så måste jag och sambon försöka dela på hans bil så gott det går. Även om jag velat hållas med hästarna ikväll så kan jag helt enkelt inte. Tråkigt som fan! Om jag får uttrycka mig så.

Körde lite träning från marken med båda hästarna igår i den delen av hagen som är avstängd under vinterhalvåret. Med Bellan gick det jättebra. Det är klart, Prinsen var i hagen bredvid så hon slapp hamna undra var han var. Jag tror att det kan vara bra för henne och göra så ibland så man bara kan träna på övningarna och inte främst fokusera på att hålla henne lugn.
Jag tyckte i alla fall att det fungerade bra. Hon var alert och jag kunde avancera lite i träningen på den platsen. När vi ger oss ut och bort ifrån stallet kommer jag dock inte låta det bli så avancerat, än.

Prinsen, han var som alltid en stjärna om än lite loj. Han följde mig bra trots att vi inte tränat så mycket tillsammans på det.
Dock så brallade han till några gången då vi ökade till trav. Han tyckte väl att det var kul och få tänka lite och behövde nog få lite aktivering.
De senasre veckorna har träningsschemat sett bra ut. Prinsen har fått aktivera sig minst två gånger i veckan och Bellan minst tre. Den här årstiden blir det lite lugnare i och med mörkret och halkan. Det är inte alltid lätt och träna i mörkret och speciellt inte när det är så himla isigt överallt.

Nu är det dags för mat.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0