Helt fantastiskt!

Vad glad jag är!
Det jag och Bellan har jobbat med i två veckor nu har verkligen givit resultat. Vilken fantastisk häst jag har.

Jag tog in henne som vanligt och räknade med att hon skulle stressa runt en liten stund, men strax efter att vi kommit in i stallet lugnade hon ner sig. Dessutom stressade hon inte upp sig när hon hörde Prinsen gnägga och rumla i hagen utanför stallet, utan stod stilla och mest kikade på vad jag gjorde.

En liten bit bort från stallet kollade jag om hon var uppmärksam på mig och nästan på en gång fattade hon vinken. Hon följde perfekt skritt-halt-back-skritt så vi körde det några gånger. Sedan skrittade vi en liten stund och gjorde övningen igen.
Det gick så bra idag att jag lade till lite fler moment i träningen. Från skritt till trav och tvärt om. Även från trav och halt direkt. Lade dessutom till volter där hon ska följa mig. Hon  hade full koncentration på mig och reagerade blixtsnabbt vid kommando.

Det som gjorde mig extra imponerad över henne idag var på hemvägen. Där stressar hon upp sig som mest och vill helst av allt gå fem meter före mig och ska ta sig så fort hemåt som möjligt, men idag visade hon inte alls samma oroliga temperament.
Vi gjorde några volter innan jag vände hemåt. Hon höll sig lugn och steget snett bakom mig hela tiden. Vi fattade trav och saktade av till skritt några gånger och trots att vi var på väg hemåt hade hon full koll på mig. Inte en enda gång stressade hon upp sig. Inte en enda!

Motivationen är på topp och speciellt efter ett sånt här pass när vi haft lite motgångar på sistone.
Min fina, fina häst.


Kommentarer
Jossan

Hej, hur lägger man in en header på blogg.se?

Jag har ju skaffat mig en blogg på blogg.se också nu:)

2012-01-14 @ 22:26:03
URL: http://Jossanedin.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0