Härlig ridtur!

Nu är jag hemma från stallet än en gång. Det var så fint väder idag om än lite kallt, men jag var ändå tvungen att rida en sväng. 

Tog in Bellan i stallet och om det har jag inte så mycket och skriva. Hon var lugn och fin och allting var jättebra. Även när vi red iväg var det bra trots att grannen kom cyklande (Bellan hatar cyklister) och trots halkan. Bara man tar det lugnt, lugnt går det att skritta förbi den värsta isen.
Red till gärdet där jag tänkte jobba lite lösgörande med henne idag igen men när vi väl kom dit blev det inte alls vad jag hade planerat. Dock tror jag att jag och Bellan hade lika kul och tyckte det var lika välförtjänt av oss.
Jag struntade i formen över huvud taget mer än i skritten. Skrittade några stora volter och lite kors och tvärs på gördet. Tog lite trav på stor volt. I vänster varv går det jättebra. Däremot i höger varv, då har hon huvudet mot stallet den mesta av tiden så hon förböjer sig utåt, går emot skänkeln och vill gärna gasa på i traven. Jag struntade i det och red i det lättare varvet när vi skulle trava för att vi bara skulle ha så kul som möjligt.

När vi hade värmt upp släppte jag på lite och travade först några varv runt nästan hela gärdet och efter en stunds vila tog vi galopp och cantrade gärdet i både trav och galopp. Dock bara i vänster varv så jag kände att jag hade kontroll hela tiden. Vad skönt det var! Bellan blev förstås övertaggad och ville bara springa på mer och mer.
Jag skrittade henne en liten stund på gärdet och sedan satt jag av och ledde henne hem.
Vilken härlig dag och vilken härlig häst jag har!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0