Här är jag

En presentation av mig kan väl vara på sin plats så här i början av bloggen.
Jag heter som synes Sabrina och är nyligen fyllda 23. Jag bor tillsammans med min sambo och våra katter i en lägenhet i Askersund i södra Närke. Om lite mer än en månad ska vi dock flytta till ett hus inte långt härifrån. En stor förändring för oss men även ett kliv i rätt riktning för ett liv tillsammans.

Jag jobbar som undersköterska inom hemtjänsten där jag stormtrivs. Jag tycker verkligen om att hjälpa andra människor som så väl behöver min hjälp och att göra någon annas dag lite bättre bara genom att finnas där.
Man får så himla mycket tillbaka när någon skiner upp när man kliver in i rummet eller tackar en för att man finns.
Det är inte guld och gröna skogar alla gånger då det självklart finns en del otacksamma människor som inte ser det goda i det de allra flesta av oss gör.
Dessutom finns det en del av personalen som bara går och lyfter sin lön utan att brinna det minsta för jobbet. Så det är väl som på de flesta arbetsplatser och som sagt ett arbete jag trivs bra med.

Ett av mina större intressen är sång och musik. Jag gick musikestet på gymnasiet och hade sång som mitt huvudinstrument. Därav har jag sjungit mycket både i studio och inför publik.
Jag var bland annat med som solist i Qvinnskören här i Askersund. Dock kände jag att tiden inte riktigt räckte till då det krockade med ett av mina andra intressen så för tillfället sjunger jag mest i bilen.

Djur är även någonting som jag älskar och ända sedan jag var liten kotte var jag förälskad i alla möjliga sorters djur. Ett som däremot alltid legat mig varmt om hjärtat är hästar.
Jag började på ridskola redan som fem år och har sedan dess haft regelbunden kontakt med hästar på olika vis. Min första "egna" fick jag när jag var tolv år. Ett varmblodssto som tidigare hade gått på trav. Henne hade jag i två år innan jag själv insåg att det var dags att gå vidare med en häst som mera passade mina mål med min ridning.
Efter henne hade jag flera medryttarhästar och en foderhäst innan jag hittade hästen jag har nu sedan sju år tillbaka, Arrabella. Hon och jag har en lång historia bakom oss som jag inte tänker ta här utan det får bli separata inlägg.

Sällskapet jag har till Arrabella är en varmblodsvalack som mest fungerar som sällskaps- och promenadhäst. De båda har jag hemma hos min far på hans gård. Då jag är den enda hästintresserade i familjen fungerar det som mitt egna stall. Jag sköter rubbet förutom utsläppen och vissa fodringar och vissa insläpp beroende på hur mitt schema ser ut. Annars sköter jag om allt som har med hästar och stall och göra.

Här hemma hos mig har jag och min sambo även två katter, Yoshi som är helsvart och Zelda som är svartvit. 

En bild på min kära Zelda får avsluta detta mastiga inlägg. 

På återseende!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0