Arbetslös?

Nu ska jag byta om och ge mig iväg till stallet. Har inte riktigt bestämt än vad det blir för aktivitet för Bellan idag. Det lutar åt träning från marken idag igen. Jag har ju inte så många alternativ när jag måste se till och vara hemma i tid innan jobbet.

Ibland önskar man att man vore arbetslös fast med full lön. Vad mycket jag skulle ha tid med som jag inte hinner pga. att jag måste jobba nästan varje dag. Många veckor är jag bara ledig en dag i veckan och hur många har det så förutom alla på mitt jobb?
De som jobbar rak vecka har åtminstone minst två dagar ledigt i veckan och är det röda dagar kan då får ännu fler. Vi måste jobba och slita på helger och röda dagar för den medelmåttiga lön vi har.

Nu är det inte så att jag är missnöjd med att jag har ett jobb som dessutom inte betalar ut minimilön. Jag är evigt tacksam att jag har ett jobb då så många går arbetslösa. Ibland önskar jag bara att livet var med än så. För som det är nu tar jobbet upp större delen av mitt liv och det andra jag vill hinna med får dela på det lilla som blir över.

Ja vi får väl se hur der artar sig. Vi som jobbar inom Askersunds kommun står inför ett varsel. Rätt vad det är så står jag där utan jobb och kommer garanterat ångra att jag ens tänkte tanken på att bli arbetslös. Nej, jag vill jobba och vara kvar där jag är. Det känns bara så tungt ibland.

Dags att klä på sig. Vill ju hinna laga mat till sambon och mig också innan jag måste åka igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0