Vänskap

Nu sitter jag hemma i soffan. Vi kom ju på förut att vi hade inbyggd digitalbox i tv:n så även fast vi inte har fått internet än så kan vi faktiskt ha några tv-kanaler. Perfekt då jag slipper känna mig så ensam när sambon jobbar natt.

Fikade med en vän förut innan jag åkte till stallet. Det var trevligt som vanligt. När jag sedan stod ensam i stallet fick jag en del att fundera på.
Jag skulle vilja ägna mer av min tid åt vänner men så som min fritid ser ut så är det svårt att få ihop det som jag skulle vilja såvida jag inte ger upp någonting av det som nu tar upp min tid.

Jag älskar att ägna min tid åt mina hästar, att rida eller bara vara med dem. Där är jag för det mesta ensam och de tar upp väldigt mycket av min fritid.
Jag tycker det är skitkul och spela tv-spel. Det är ingenting viktigt men någonting jag vill göra och inte heller det inkluderar mina vänner. Min sambo ibland förstås.
Jag vill spendera tid med min sambo, givetvis, och det inkluderar vännerna ibland men såklart inte alltid.

Ja, mer än så hinner jag knappt med när jag jobbar heltid utöver det. Antingen skulle dygnet ha fler timmar eller livet inte bara vara jobb och jobb. Inget av alternativen är möjligt, tyvärr.

Jag är åtminstone glad över de vänner jag har och jag hoppas de förstår det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0