Uteritt

Vad är det som har hänt med min häst!? Hon är ju som förbytt.

Stack ut och red i skogen med henne i solen idag. Gick jättebra!
Hon var lugn och fin men med motor. Vi red en runda endast med skritt och trav och jag tänkte försöka avsluta med galopp på gärdet. Det liggen på hemvägen så jag var inte säker på om hon skulle vara lugn nog för att galoppera.

Dra på trissor men hon håller en hyfsad lugn skritt ända till gärdet. Där galopperade vi några varv runt gärdet åt båda hållen och hon var inte alls speciellt springig. Fick hålla in henne lite till en början men sedan galopperade hon i ett jämt och lagon högt tempo.
Hen från gärdet gick det i 120 i skritt förstås men det gjorde ingenting. Hon hade skött sig så bra att jag inte ville avsluta ridturen med "bråk".

I morgon blir det vila för henne. Vi har kört på i två dagar nu och då kan hon behöva en vilodag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0