Underbara dag

Blev en halvlång dag på jobbet idag. Kom hem strax efter tre, hungrig som en varg.
Innan mörkret hade lagt sig helt passade jag och sambon på att ge oss ut i det fina vädret. Isen på Alsen är ju utmärkt att åka skridskor eller gå en sväng på. Det var en fantastiskt vacker solnedgång vi fick skåda!



Dock tagen med min Iphone så kvaliteten kunde ha varit bättre.
Efter våran promenad fuskade vi med maten idag och åkte ner och köpte med oss kinamat hem. Jag kan bara inte bli trött på deras bläckfiskwok. 

I och med att det var så himla kallt blev det ingenting avancerat i stallet för dagen. Jag åkte dit strax före sju och gjorde stallarbetet och tog in dem. Bellan fick idag lite extra hö i och med kylan. Prinsen står sig bra på sina 6 kg han får på kvällen. Bellan som däremot bara får 3 kg kan behöva lite och tugga på för att hålla värmen. Även om det inte alls är lika kallt som ute så är det ingen åskvärme i stallet direkt.
I år tackar jag i alla fall gudarna för att vårat vatten inte har frusit! Pappa satte in en ny värmekabel då den gick sönder förra året, mitt i vintern. Det var inte vad som helst som hade sönder den heller utan ett gäng idiotiska småhundar som av ett misstag bodde i stallet. Ja, det var inget misstag att de bodde där men det var ett misstag att de över huvud taget flyttade in. Inte varken mina eller pappas hundar dock.
Hur som helst, förra året fick vi släpa med hinkar från huset. Om man räknar blir det en hel del! Morgonfodring, lunchfodring, middagsfodring och kvällsfodring. Tänk då på att det är en hink per häst och det är 10-15 liter i varje hink. Som sagt, tack och lov att jag slipper det slitet!

Nu ska jag gå och duscha och lägga mig. Ska till barnmorskan i morgon på en cellprovstagning man visst blir kallad till efter man fyllt 23. Usch, sådant gör mig nervös!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0