Nu är det nära

Det har inte blivit mycket skrivande här för min del. Jag har varken orkat eller haft tid. Då jag inte jobbat har jag antingen varit i stallet eller packat grejer här hemma.
Nu är det nära. Det är i morgon flyttlasset går.

Jag är ledig fredag, lördag och söndag för att verkligen hinna med att flytta allting. På måndag måste vi lämna igen nycklarna i och med att städfirman kommer och börjar på tisdag. Ja, den här gången är vi lata och tänker bara på oss själva och det nya stället så vi har lejt bort städningen. Hade aldrig föreställt mig att det skulle kunna vara så smidigt att leja bort städet. Städfirman ordnar allting med städning och besiktning. Vi får visserligen betala för tjänsten men det är det värt.

Igår skrev vi kontrakt och fick även den första nyckeln. Tanken är att jag idag ska köra ute lite klumpiga grejer som jag inte vill ha med på lastbilen till exempel blommor. Jag åkte nyss förbi där på vägen hem från stallet och såg att hyresvärden var vid huset så jag väntar nog tills han åkt med att köra någonting. Vill inte komma och böka med grejer och störa.

Nu blir det en bit mat och sedan kommer min bror för att bli klippt innan jag kan fortsätta med packandet och organiserandet av flytten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0