Någons olycka, en annans.. vadå?

Det var ju kul att inlägget jag skrev i förrgår fick läsarsiffrorna att skjuta i höjden rejält, men det fick mig att fundera lite. Vad är det som gör en annans olycka så jävla intressant? Känns det bra när det går dåligt för någon annan eller är det bara ren och skär nyfikenhet?
Inga inlägg med en positiv rubrik och ett muntert innehåll ger mig någonsin så höga läsarsiffror.

Tyvärr var det förmodligen en hel del av de som läste som blev besvikna då inlägget handlade om en av mina hästar och bakslaget med denna. Inte något som för andra skulle vara en big deal så som att bryta upp med sin sambo eller totalkvadda sin nya bil.
Hur som helst så var det intressant och se en sådan reaktion. Det fick mig att tänka efter. Gläds man verkligen åt andras olycka?


Nu sitter jag här hemma hos min sambo. Jag var nyss ute och körde med min bil fram och tillbaka till stallet. Jag mår bra och sitter med en hemmagjord mangosmoothie framför mig. Här är det inga bekymmer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0