Istid

Idag har jag verkligen inte hunnit med att blogga över huvud taget. Eller, hunnit har jag väl gjort men jag har inte tagit mig tid till det.
Jobbade delad tur idag. Jag jobbade alltså mellan 7-11 och hade några timmars ledigt till jag började igen 16-21.30. På mina timmar åkte jag raka vägen till stallet efter jobbet, matade hästarna och gjorde rent i stallet. Egentligen hinner jag med att rida eller träna på något annat vis men med -15'C och kallare är ingenting roligt. Kylan piskar i ansiktet, tår och fingrar fryser till is och trots att man är ordentligt påpälsad så räcker inte ens det.
Jag kan inte förstå de som bor norröver i landet som har -40'C, hur de fixar det. Att de har en annan sorts kyla har jag hört men det är ju ändå 40 minusgrader.

I morgon vankas det jobb 7-14 och samtidigt kommer hovslagaren och ska göra den regelbundna fixen av hovarna. Skönt när det är gjort men inte skönt för plånboken.

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på Sex and the city och sedan sova så jag orkar upp i morgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0