Hemmamys

Nu har vi tillfälligt internet. I och med att mitt fiber fortfarande är aktiverat och att vi inte har fått igång telefonlinjen här än så betalar jag för internet jag inte har. Telia komnepserar det med att ge oss gratis mobilt bredband tills vårat fasta är igång här hemma. Mer än så kan de faktiskt inte göra i nuläget så jag är nöjd med servicen än så länge.

Firade internet med att klicka hem lite gardiner till köket och vardagsrummet från jotex.se. Nu längtar jag bara tills de kommer så vi kan få upp lite gardiner här!
Brasan har full fart i kaminen, tvättmaskin och diskmaskin går för fullt och allting känns bara toppen med att bo här. Jag kan vråla, sjunga och gapa hur högt jag vill utan att en enda granne kan höra mig!

Nätterna ensam i huset när sambon har jobbat har varit kanon. Det har varken varit läskigt eller speciellt ensamt. Katterna gör ju sin del förstås och det känns ju aldrig lika hemtrevligt som när sambon är hemma men det har ändå varit bra. Jag märkte heller inte några kontiga ljud. Antingen är det bara jag som är totalt oemottaglig eller så var det lugnt och stilla.

Det har inte blivit något hästande på över en vecka nu dock. Förra veckan hann jag inte med det pga. packning och flytt, i början av denna vecka jobbae jag och idag var det total isgata överallt. Trots att hästarna har broddar så kändes det inte helt hundra att ge sig ut och åka skridskor till häst i både regn och rusk.
Nya tag när isen har försvunnit någolunda. I den här takten lär det inte dröja speciellt länge heller men man vet aldrig. Rätt vad det är slår kylan till igen. Vi är ju trots allt bara i slutet av februari än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0