Härliga dagar

Nu har jag haft ledig i två dagar. Bara fyra dagar kvar. Jag känner att det här verkligen var välbehövligt efter det hemska beskedet jag fick i fredags. Min lust att jobba dök ner i botten då och jag behöver tid att vila upp mig, smälta beskedet och bara vara.
Jag må ha smält beskedet någolunda, men jag har inte accepterat det. Ingen ska få köra över mig hur som helst. Det ska de fan ha klart för!

Jag har haft två jättehärliga lediga dagar. Igår spenderade jag merdelen av dagen i stallet. Först i mitt stall. Jag red ut en långtur på Bellan i det finfina vädret. Nu när jag är ledig lite kan jag verklgen rida ordentligt och börja bygga på våran träning.
Efter det åkte jag ut med en vän till hennes väns stora gård. En herrans massa hästar och ett jättestort och fint ridhus. Jag är omåttligt sugen på att, när det finns plats, hyra stallplats där. Däremot har jag inte råd att ha två hästar där. Vare sig på lösdrift eller uppstallade och speciellt inte när den ena hästen mest går i hagen. Så den "drömmen" får fortsätta vara just det.
Det var hur som helst väldigt trevligt där och vilka fina hästar det stod där. Blev helt hänförd måste jag säga. Trevliga var de allihopa också för den delen.

Idag hade jag min far och hans sambo här på besök. De hade inte varit hit någon gång och tittat innan vi flyttade in så de fick sig en rundtur inne och ute. Strax efter kom en vän och hälsade på som också var nyfiken på hur vi bor numera. Bara positivt fick jag höra från både farsan och vännen.

Nu ska jag ock sambon sätta oss och spela lite Rayman: Origins tillsammans. Kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0