Flyttstök

Idag ringde det en man som ville komma och kolla på lägenheten. Det är ju skitbra mitt i flyttstöket men det är klart han får komma. Fick bara förklara att vi för tillfället bor i flyttkartonger och att det inte gör lägenheten rättvisa. Den är finare än den ser ut nu, utan tvekan.

Var ute med Bellan en sväng idag med. Tack vare snön som kom i natt och det milda vädret blir det snabbt styltor under hovarna och man kan bara ta det lugnt när man rider.
Vi skrittade ut en sväng och det gick förhållandevis bra. Hon blir ju som känt väldigt stressad på hemvägen och det blev hon även idag. Jag satt dock inte av och ledde henne hem. Istället jobbade jag henne lite i skritten och när hon slappnade av och skrittade istället för att takta eller längde steget i skritt istället för att trippa fram gav jag henne eftergift. I början fick jag dock hålla henne rätt hårt både med sitsen och i tyglarna men efter ett tag fattade även hon poängen.
Ridturen avslutades även idag med massa beröm och med både Bellans och mitt självförtroende på topp.

Nu blir det mat om en liten stund och sedan ska jag ge mig av till jobbet för ett kvällspass. Det blir kväll både idag och i morgon, ett kort pass på torsdag sedan är det tre-ledigt och flyttdags! Äntligen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0