Bra dag!

Idag hade jag och Bellan en bra dag. En BRA dag!

Jag tog mig iväg till stallet och tänkte rida i det fina vädret. Vi tog gräs(is)banan idag igen. Lika bra att köra på några gånger så att det inte går för långt mellan gångerna. Då blir det samma kamp varje gång.
Idag tog det ca fem minuter för att få Bellan lugn jämfört med femton minuter som sist. Dessutom var hon inte alls lika hispig utan bara ökade steget ordentligt på nedre delen. Trots att de ett par hundra meter bort fällde träd på en tomt med någon slags skogsmaskin. Det lät och rumlade rätt bra därifrån.
Däremot var hon väldigt pigg och gjorde lite försök att springa på lite, dock ingenting för att komma undan. Bara för att öka på tempot. 

Vi jobbade med ställning, inåt och utåt i båda varven idag med fokus på hennes form. I både skritt och trav fick vi till det fint med ställningen och formen. Det bara flöt på riktigt bra. Lade in lite framdelsvändningar när vi bytte varv som hon har haft jobbigt med gick förvånansvärt bra idag med. Vi avslutade med galopp i båda varven, bara för att och skrittade sedan några varv på tygel innan jag lät henne få långa tyglar så vi kunde skritta av.

Jag har börjat undra om inte den här vintervilan har gjort henne gott. Hon är jättefin i formen, lätt att arbeta med när vi båda samarbetar och lyssnar mycket bättre till hjälperna än hon har gjort. Hon, precis som unghästar, kanske behövde den här vilan till att smälta och ta in allting vi gjorde förra våren, sommaren och hösten då det blev väldigt intensivt för båda?

Var även extra uppmärksam på min egna sits idag. Som jag skrev vid ett tidigare inlägg så är det ju så att sitter jag rätt, då kommer även formen. Det fick jag verkligen bekräftat idag.
Vad kul det är med dagar då allting verkligen klaffar. Både jag och Bellan blir så nöjda efteråt. 

Skönt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0