Väderjävel

Det blev väl en jävla ridtur idag då. Himmelen log inte mot oss om man säger så.
När vi drog ut var det strålande sol men fortarande kallt som det har varit hela dagen. Halvvägs in i ridutren börjar det regna. Inte så länge men kalla blev vi nog lite båda två. När vi närmar oss hemåt började det dessutom hagla. Vad skulle komma härnäst liksom?
Annars var hästen fin och jag mindre fin. Kände av ryggen när jag red men det gick, det gjorde det. Däremot när Bellan efter ett tag stannade för att pinka i ett snår kändes det fruktansvärt skönt att bara få sitta still och andas ett tag. Det kändes som kramp/träningsvärk/mjölksyra i ryggen hela tiden när vi skrittade. Mindre under travl och det allra behagligaste var galoppen eftersom jag står i fältsits då. Blir mest belastning i benen och de är helt krya.

Nu ska jag sätta mig och glo igen avsnittet av Big Brother som jag missade igår eftersom jag mer kände för att sova vid den tiden då. Tvärdeckade och sov till klockan ringde för att få reda på att jag inte behövde jobba. Somnade då igen och sov till lunch. Utmattad kan man kanske säga.

Det var igår det. Idag är det nya tag och blicken framåt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0