Solskensdag

Då var det valborgsmässoafton ännu en gång och jag ska jobba, ännu en gång. Ikväll jobbar jag extra eftersom jag ligger så mycket minus. Egentligen vill jag inte jobba extra "gratis" på välborg men jag kände att jag inte kunde avböja det. 

Lyckades skära mig mitt i handflatan på en rostig kniv i stallet igår. Det blev bara ett litet sår men det ser inte så fint ut så jag frågade sköterskan på jobbet i morse och fick lite instruktioner på hur jag skulle lägga om och även lite material av henne. Hon skrämde upp mig med att säga att jag får passa mig från blodförgiftning och hålla koll på det. Givetvis är det inte så lätt att få det, men man blir givetvis orolig när hon säger så.

Bellan har skött sig exemplariskt både igår och idag. Igår drog vi en repa på gräsbanan med lite markarbete. Volter som vanligt. Det måste vi traggla med så hon lättare samlar sig och börjar arbeta. Nu tar det en stund då hon gärna skjuter ut bogen i det ena varvet och blir inte alls så eftergiven som jag vill ha henne. Det är på slutet av passet det fungerar allra bäst, givetvis, men jag vill få den känslan lite tidigare i passet.
Vi avslutade med att hoppa stockarna i hagen ett par gånger. Den ena av dem har jag aldrig hoppat med henne men hon hoppade utan tvekan och med kanonbjudning på första försöket. Duktiga häst!

Idag red vi bara den korta joggingrundan på ca. 35 minuter eftersom jag jobbar delad tur idag. Vill komma hem och landa en stund och så innan jag ger mig iväg igen.

Nu ska jag däremot vila mig en stund och invänta maten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0