Sjukt bra väder

Nu är jag precis hemma från stallet. Det blev inget rida av idag tack vare det inderbara vädret. Så går det när man inte har något ridhus.
Fick till och med ta in hästarna från blötan. Trots att de har en stor och fin frigång så får det bara plats en häst där inne. Konstigt att det just är Bellan varje gång som får plats och Prinsen får vänta utanför. Kan det möjligtvis vara så att Bellan är ett tjurigt och elakt sto som hellre låter kompisen frysa ihjäl än att dela med sig?
Det är ingenting att diskutera. Så är det.
Stackars Prinsen frös så han skakade. Så jag tog in dem och gosade in prinsen i ett varmt stalltäcke och en extra stor hög med hö och Bellan fick nöja sig med det vanliga.

Nu har jag jobbat första kvällen i den nya hemtjänstgruppen. Dock inte helt ny eftersom jag har jobbat där lite tidigare. Kvällen började bra med en dubbelbokning. De hade satt in vikarie på den turen jag fick på mitt schema. Bra gjort!
Det gick jättebra ända tills min kompanjon inte riktigt hade kolla på bilen när hon backade och vi halkade så fint ner i diket och leran. Det blev en stunds väntan tills hjälp kom. Vänliga bönder med traktorer vill vi se mer av i sådana situationer. Han kom så fort att vi fick ringa assistanskåren och avboka hjälpen. Tack för det!

Givetvis saknar jag arbetskamraterna och vårdtagarna i Lerbäcksgruppen. Jag fick ett jättefint påskägg innehållande godis och en trisslott som jag vann 50 kr på. Godiset har jag knappt rört, än. Får inte föräta mig på allt gott i påsk.
Jag tackar i alla fall min arbetskamrater som gjort tiden i Lerbäck helt sjukt bra och, I'll be back!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0